Kratek opis področja
Potrebe po usposabljanju kakovostnega kadra različnih zdravstvenih strok (zdravstvena nega, fizioterapija, ipd.) v zadnjih letih eksponentno narašča. Omenjeni študijski programi, poleg teoretičnega dela, vključujejo velik delež praktičnega usposabljanja, ki poteka v kliničnih okoljih v neposredni interakciji z bolniki. Sicer pa zakonodaja, človekove pravice in predvsem etično ravnanje z ljudmi prihaja vedno bolj v ospredje. Postavljajo se vprašanja ali je etično poučevati študente zdravstvenih strok v živem okolju dokler le-ti ne pridobijo določene izkušnje in spretnosti. V izogib strokovnim napakam v kliničnih okoljih različne strokovne organizacije na državnem in evropskem nivoju svetujejo uporabo simulacij znotraj študijskih programov zdravstvenih strok kot tudi v programih vseživljenjskega učenja zaposlenih v zdravstvu. Z uporabo simulacij kot metode učenja in poučevanja dvigujemo kakovost izobraževalnega procesa, obenem pa zmanjšujemo možnost izvajanja napak neposredno na bolnikih. Številne organizacije posameznih zdravstvenih strok podpirajo delno izvedbo kliničnega usposabljanja znotraj simulacijskih centrov s čim rešujemo problematiko pomanjkanja kliničnih mest za študente v učnih bazah.
Kratek opis pomembnejših raziskav
Znotraj GDI-UP projekta bodo, na podlagi analize trga dela, postavljena izobraževanja v obliki mikrodokazil, ki bodo akreditirana preko pristojnih strokovnih organizacij. Slednje bomo izvajali znotraj vseživljenjskega izobraževanja (ponujeni bodo kliničnim mentorjem in ostalim zaposlenim v kliničnih okoljih). Določene vsebine bodo ponujene tudi nezdravstvenim službam, ki sodelujejo znotraj sistema zdravstvenega varstva (gasilske službe, policija, civilna zaščita). Simulacijski učni center bo poleg nudenja sodobnih izobraževalnih pristopov spodbujal raziskovanje novih učnih pristopov na področju zdravstvenih strok kot tudi razvoj predkliničnih raziskav s področja zdravstva.
Koordinatorja
- doc. dr. Igor Karnjuš (SICRIS, ResearchGate)
- doc. dr. Patrik Pucer (SICRIS)
Člani
- Vsi člani katedre za Zdravstveno nego.
PROSEN, Mirko, PISKAR, Franka. Job satisfaction of Slovenian hospital nursing workforce. Journal of nursing management, ISSN 1365-2834, March 2015, vol. 23, iss. 2, str. 242-251.
PROSEN, Mirko. The impact of medicalization of pregnancy and childbirth on professionalism of midwifery : the midwivesʼ perspective. V: Change in professions and professionalism : signs and directions, Interim Conference of the ISA Research Committee 52, Sociology of Professional Groups, Thursday 8 June 2017 – Saturday 10 June 2017 at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, Oslo, Norway. Oslo: ISA. 2017.
PROSEN, Mirko. Nursing students’ reasons for choosing nursing profession and the vision of their future work : pursuing career choice in community health nursing. V: Transforming community and public health : inspiring future generations : book of abstracts : International symposium, Swansea, Wales, 16th – 17th July 2018. Swansea: [s. n.]. 2018, str. 32.
PROSEN, Mirko, KARNJUŠ, Igor, LIČEN, Sabina. Razvijanje medkulturnih kompetenc med študenti zdravstvene nege = Developing Cross-Cultural Competences among Nursing Studentes. V: RUTAR, Sonja (ur.), et al. Vidiki internacionalizacije in kakovosti v visokem šolstvu = Perspectives of internationalisation and quality in higher education, (Knjižnica Ludus, ISSN 2536-1937, 6). Koper: Založba Univerze na Primorskem. 2017, str. 199-213.
PROSEN, Mirko, LIČEN, Sabina, KARNJUŠ, Igor. Vloga medicinskih sester v medpoklicnem sodelovanju v okviru farmacevtske skrbi v Evropi : rezultati EUPRON projekta za Slovenijo = Nurses’ role in interprofessional pharmaceutical care in Europe : results of EUPRON project for Slovenia. Izola: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, 2018.
PERŠOLJA, Melita. The effect of nurse staffing patterns on patient satisfaction and needs : a cross-sectional study. Journal of nursing management, ISSN 0966-0429, Oct. 2018, vol. 26, no. 7, str. 858-865.
PERŠOLJA, Melita, SKOČIR, Helena. Ocenjevanje praktičnega usposabljanja študentov : profesionalni in pedagoški izziv = Clinical competence assessment in nursing : professional and pedagogical challenge. V: FILEJ, Bojana (ur.). Zbornik prispevkov z recenzijo = Proceeding book with peer review, 5. Mednarodna znanstvena konferenca za človeka gre: interdisciplinarnost, transnacionalnost in gradnja mostov. Maribor: Alma Mater Europea – ECM. 2017, str. 669-678.
REBEC, Doroteja, BOGATAJ, Urška, LIČEN, Sabina, PROSEN, Mirko. Characteristics of adult education, complexity and self-awareness of learning practical skills = Značilnosti izobraževanja odraslih, kompleksnost in zavedanje lastnega procesa praktičnega učenja. V: ŽELJEZNOV SENIČAR, Maruška (ur.). Izobraževanje talentov : zbornik : III. mednarodna znanstvena konferenca, [26.-28. 10. 2017] = Talent education : book of papers : III. international scientific conference, [26.-28. 10. 2017]. Ljubljana: MIB.
Simulacijski center za obravnavo kritično bolnega pacienta (Igor Karnjuš)
- Simulator Gaumard HAL 1000
- Simulator širokega spektra i-STAN
- Simulator ALS-reanimacijska lutka