Kratek opis področja
Velike spremembe v zdravstvenem sistemu in okolju, v katerem se izvaja praksa zdravstvene nege, bodo zahtevale enako velike spremembe v izobraževanju medicinskih sester pa tudi po njem. Osnovni cilji izobraževanja v zdravstveni negi sicer ostajajo enaki: medicinske sestre morajo biti pripravljene na izpolnjevanje pacientovih potreb, delovati kot vodje in razvijati znanost v zdravstveni negi, kjer predvsem prednjači zagotavljanje varne in kakovostne zdravstvene nege. Vendar pa je danes potrebno izobraževanje v zdravstveni negi preoblikovati na način, ki bo za naslednje generacije medicinskih sester učinkovit in privlačen in bo predvsem spodbujal kritično razmišljanje in odgovornost za lastno delo. Področje raziskovanja tako predvsem zajema inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja tudi na podlagi rabe digitalne tehnologije. Na podlagi slednjega je možno pri študentih doseči dvig tako ključnih kompetenc kot splošnih kompetenc (npr. sposobnost načrtovanja in reševanja problemskih nalog, samostojnega dela, analitičnega razmišljanja, kreativnosti, …). Predvsem pa je izrednega pomena med učitelji, ki sodelujejo v izobraževanju za zdravstveno nego, dvigniti nivo usposobljenosti tako za pripravo učne ure s pomočjo digitalne tehnologije kot uporabo drugih didaktičnih metod in inovativno delo s študenti.
Kratek opis pomembnejših raziskav
Prav tako kot so pomembne inovativne oblike poučevanja in učenja ter digitalna tehnologija v podporo izobraževanju, je načrtovanje izobraževalnih programov, ki se izvajajo s pomočjo digitalne tehnologije izrednega pomena. Pri oblikovanju slednjih pa obstaja veliko pristopov, modelov in okvirov. Ti pristopi pomagajo in vodijo oblikovalce izobraževalnega programa skozi proces analize, načrtovanja, razvoja, izvajanja in vrednotenja učnih procesov. Projekti, kot so Razvoj digitalnega izobraževalnega standarda na področju visokega šolstva za zagotavljanje pravičnosti in dostopnosti v digitalnem izobraževanju (Temeljni projekt ARRS), e-izobraževanje in učenje: Video pobude na področju digitalnega izobraževanja in učenja po modulih (ERASMUS+), Pobude za digitalno izobraževanje in pravočasne rešitve (ERASMUS+), Inovativno s tehnologijo do znanja (Nacionalni projekt), pomembno prispevajo k raziskovanju področja izobraževanja za zdravstveno nego.
Koordinatorja
- izr. prof. dr. Sabina Ličen (SICRIS, ResearchGate)
- izr. prof. dr. Boštjan Žvanut (SICRIS, ResearchGate)
Člani
- Izr. prof. dr. Mirko Prosen (SICRIS, ResearchGate)
- Doc. dr. Igor Karnjuš (SICRIS, ResearchGate)
- Doc. dr. Patrik Pucer (SICRIS)
In ostali člani katedre za Zdravstveno nego.
Cenčič, A., Prosen, M. in Ličen, S. (2022). Mixed-methods research on diabetes patient health education using digital technologies. Kontakt, 24(2), 123–130. https://doi.org/10.32725/kont.2022.017
De Baetselier, E., Dijkstra, N. E., Batalha, L. M., Ferreira, P. A. C., Filov, I., Grøndahl, V. A., … Dilles, T. (2022). Nurse students’ competences in interprofessional pharmaceutical care in Europe: Cross-sectional evaluation. Nurse Education in Practice, 65, 103485. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2022.103485
De Baetselier, E., Dilles, T., Batalha, L. M., Dijkstra, N. E., Fernandes, M. I., Filov, I., … Van Rompaey, B. (2021). Perspectives of nurses’ role in interprofessional pharmaceutical care across 14 European countries: A qualitative study in pharmacists, physicians and nurses. PLoS ONE, 16(5), e0251982. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0251982
Ličen, S. (2013). Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije med študenti zdravstvene nege v času študija. Obzornik zdravstvene nege, 47(3), 236–246.
Ličen, S., Karnjuš, I. in Prosen, M. (2021). Measuring Cultural Awareness Among Slovene Nursing Student: A Cross-Sectional Study. Journal of Transcultural Nursing: Official Journal of the Transcultural Nursing Society, 32(1), 77–85. https://doi.org/10.1177/1043659620941585
Ličen, S., Karnjuš, I. in Prosen, M. (2022). An Evaluation Study of Nurse Educators’ Learning Experience in a Digital Modular Course. Andragoška spoznanja, 28(1), 43–55. https://doi.org/10.4312/as/10547
Ličen, S. in Plazar, N. (2015). Identification of nursing competency assessment tools as possibility of their use in nursing education in Slovenia—a systematic literature review. Nurse education today, 35(4), 602–608.
Ličen, S. in Plazar, N. (2019). Developing a Universal Nursing Competencies Framework for Registered Nurses: A Mixed-Methods Approach. Journal of Nursing Scholarship: An Official Publication of Sigma Theta Tau International Honor Society of Nursing, 51(4), 459–469. https://doi.org/10.1111/jnu.12483
Prosen, M., Karnjuš, I. in Ličen, S. (2022). Evaluation of E-Learning Experience among Health and Allied Health Professions Students during the COVID-19 Pandemic in Slovenia: An Instrument Development and Validation Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(8), 4777. https://doi.org/10.3390/ijerph19084777
Prosen, M., Kvas, A., Bošković, S. in Ličen, S. (2021). Cross-cultural adaptation and psychometric evaluation of the Slovenian version of the nurse professional competence scale. BMC Nursing, 20(1), 142. https://doi.org/10.1186/s12912-021-00664-6
Tosun, B., Yava, A., Dirgar, E., Başustaoğlu Şahin, E., Bahadir Yilmaz, E., Papp, K., Tóthova, V., Hellerova, V., Prosen, M., Ličen, S., et al. (2021). Addressing the effects of transcultural nursing education on nursing students’ cultural competence: A systematic review. Nurse Education in Practice, 55, 103171. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103171