Kratek opis področja
Profesionalizacija je pomembna socialna dimenzija dela in del vrednostnega sistema vsake družbe. Zdravstvena nega je bila mnogo let, zaradi številnih vzrokov prepoznana kot delno profesionalizirana stroka. A skozi proces tranzicije v profesijo so se tudi na področju zdravstvene nege izoblikovali izobraževalni standardi in etični kodeksi, povečal socialni kapital in samonadzor znotraj stroke, oblikovala poklicna identiteta in z dokazi podprta praksa. Cilj profesionalizacije zdravstvene nege je kakovostna, varna in učinkovita zdravstvena obravnava. Za doseganje cilja so potrebni sistematično raziskovanje, razvoj kritičnega razmišljanja in odločanje na osnovi dokazov. Delo, ki je podprto z dokazi, pa zahteva nova znanja, utemeljitev sedanje prakse, reagiranje na družbene spremembe in potrebe ter razvoj zdravstvene nege kot družbeno odgovorne znanstvene discipline.
Kratek opis pomembnejših raziskav
V obsežni raziskavi EUPRON je bila leta 2018 raziskana vloga medicinskih sester na različnih področjih farmacevtske skrbi: spremljanje stranskih učinkov in terapevtskih učinkov zdravil, predpisovanje zdravil ter zagotavljanje izobraževanja pacientov in obveščanje o zdravilih. V raziskavi DeMoPhaC, ki je nadaljevanje EUPRON-a gre za razvoj in validacijo med-poklicnega sodelovanja medicinskih sester v farmacevtski skrbi v Evropi. Na FVZ skupaj s Fakultet zdravstvenih studija Rijeka poteka tudi Bilateralni projekt »Standardizacija in implementacija NPC lestvice v zdravstveno nego na Hrvaškem in Sloveniji«. Realiziramo pa tudi 9-letni projekt z naslovom EQUANU: Equality in social and professional recognition of nurses, ki preučuje družbeno in profesionalno priznavanje medicinskih sester. V projektu GDI-UP poskušamo odkriti vsebine, ki so za vseživljenjsko učenje medicinskih sester posebej pomembne.
PROSEN, Mirko, PISKAR, Franka. Job satisfaction of Slovenian hospital nursing workforce. Journal of nursing management, ISSN 1365-2834, March 2015, vol. 23, iss. 2, str. 242-251.
PROSEN, Mirko. The impact of medicalization of pregnancy and childbirth on professionalism of midwifery : the midwivesʼ perspective. V: Change in professions and professionalism : signs and directions, Interim Conference of the ISA Research Committee 52, Sociology of Professional Groups, Thursday 8 June 2017 – Saturday 10 June 2017 at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, Oslo, Norway. Oslo: ISA. 2017.
PROSEN, Mirko. Nursing students’ reasons for choosing nursing profession and the vision of their future work : pursuing career choice in community health nursing. V: Transforming community and public health : inspiring future generations : book of abstracts : International symposium, Swansea, Wales, 16th – 17th July 2018. Swansea: [s. n.]. 2018, str. 32.
PROSEN, Mirko, KARNJUŠ, Igor, LIČEN, Sabina. Razvijanje medkulturnih kompetenc med študenti zdravstvene nege = Developing Cross-Cultural Competences among Nursing Studentes. V: RUTAR, Sonja (ur.), et al. Vidiki internacionalizacije in kakovosti v visokem šolstvu = Perspectives of internationalisation and quality in higher education, (Knjižnica Ludus, ISSN 2536-1937, 6). Koper: Založba Univerze na Primorskem. 2017, str. 199-213.
PROSEN, Mirko, LIČEN, Sabina, KARNJUŠ, Igor. Vloga medicinskih sester v medpoklicnem sodelovanju v okviru farmacevtske skrbi v Evropi : rezultati EUPRON projekta za Slovenijo = Nurses’ role in interprofessional pharmaceutical care in Europe : results of EUPRON project for Slovenia. Izola: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, 2018.
PERŠOLJA, Melita. The effect of nurse staffing patterns on patient satisfaction and needs : a cross-sectional study. Journal of nursing management, ISSN 0966-0429, Oct. 2018, vol. 26, no. 7, str. 858-865.
PERŠOLJA, Melita, SKOČIR, Helena. Ocenjevanje praktičnega usposabljanja študentov : profesionalni in pedagoški izziv = Clinical competence assessment in nursing : professional and pedagogical challenge. V: FILEJ, Bojana (ur.). Zbornik prispevkov z recenzijo = Proceeding book with peer review, 5. Mednarodna znanstvena konferenca za človeka gre: interdisciplinarnost, transnacionalnost in gradnja mostov. Maribor: Alma Mater Europea – ECM. 2017, str. 669-678.
REBEC, Doroteja, BOGATAJ, Urška, LIČEN, Sabina, PROSEN, Mirko. Characteristics of adult education, complexity and self-awareness of learning practical skills = Značilnosti izobraževanja odraslih, kompleksnost in zavedanje lastnega procesa praktičnega učenja. V: ŽELJEZNOV SENIČAR, Maruška (ur.). Izobraževanje talentov : zbornik : III. mednarodna znanstvena konferenca, [26.-28. 10. 2017] = Talent education : book of papers : III. international scientific conference, [26.-28. 10. 2017]. Ljubljana: MIB.