Ime in priimek: izr. prof. dr. Klemen Širok
ARIS šifra:
28765
e-naslov:
klemen.sirok@fvz.upr.si

Raziskovalna organizacija, kjer bo delo potekalo
Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju

Raziskovalno področje po šifrantu ARIS 
Veda: 5 – Družboslovje
Področje: 5.02.02 – Ekonomija / Poslovne vede
Podpodročje: 5.04.03 – Upravne in organizacijske vede / Management

Povzetek predstavitve raziskovalne tematike in področja raziskovanja

Obstaja več raziskovalnih vrzeli na področju promocije zdravja in njegovega vpliva na organizacijske izide. (1) Medtem ko so raziskave pokazale, da lahko programi promocije zdravja kratkoročno vodijo do pozitivnih izidov, je izvedenih malo raziskav o njihovem dolgoročnem vplivu. (2) Programi za promocijo zdravja lahko vključujejo široko paleto komponent, kot so spodbujanje telesne aktivnosti, prehrana in skrb za duševno zdravje. Vendar pa obstajajo omejene raziskave o tem, katere komponente so najučinkoviteje pri izboljšanju specifičnih organizacijskih izidov. (3) Za določitev razmerja med stroški in koristmi različnih programov in komponent za promocijo zdravja je potrebno več raziskav, ki bi organizacijam lajšale sprejemanje informiranih odločitev o naložbah v te programe. (4) Pretežni del raziskav s področja promocije zdravja pri delu in organizacijskih izidov je bila izvedena (samo) na področju zdravstva oziroma panogah z visoko dodano vrednostjo. (5) Medtem ko so raziskave pokazale, da lahko programi za promocijo zdravja vodijo do pozitivnih rezultatov za zaposlene kot celoto, obstajajo raziskovalne praznine na področjih, kako ti programi vplivajo na različne podskupine zaposlenih in osebe z različnimi socialno-ekonomskimi ozadji. Raziskovanje omenjenih tematik zaobjema aplikacijo različnih kvazi eksperimentalnih raziskovalnih zasnov. (1) Na nivoju podjetij lahko preko primerjave razlik v razlikah (pred in po intervenciji, primerjava med aktivnimi in neaktivnimi) ocenjujemo učinke intervencij na različne vidike učinkovitosti človeškega dejavnika v podjetju. (2) Na nivoju države, lahko preko priložnostnega vzorca aktivnih uporabnikov storitev promocije zdravja pri delu in metode propensity-score matching primerjamo s splošno populacijo ali (3) skušamo oceniti organizacijske izide na nivoju podjetij.

Dostopnost