Vsebina predmeta
- Predavanja: 10 ur
- Vaje: 20 ur
- Samostojno delo: 60 ur
Nosilec
Opis
1. Otrok in mladostnik v vzgojno-izobraževalnem (VIZ) procesu a. Vzgoja
in izobraževanje kot pravica in dolžnost b. Otrok in mladostnik kot aktiven del
VIZ procesa c. Cilj vzgojno-izobraževalnega procesa – oblikovanje samostojnega,
razmišljujočega in odgovornega posameznika d. Načela objektivnosti, kritičnosti
in pluralnosti e. Znanje v družbi znanja in trajnostni razvoj 2. Opredelitev
pojmov a. Šolski sistem b. razred, oddelek, skupina, razrednik, oddelčni
učiteljski zbor, c. učeča se skupnost. 3. Zakonodaja in pravilniki 4. Vodenje
razreda a. Strategije vodenja, b. Učinkovita komunikacija v razredu,
c. Strategije reševanja konfliktov, d. Vloge in naloge razrednika,
e. Načrtovanje in evalvacija. 5. Šolska in razredna klima a. oblikovanje
šolske kulture, b. ugotavljanje, prepoznavanje, merjenje in spreminjanje
šolske in razredne kulture. 6. Razrednik in profesionalni razvoj a. Strokovna
avtonomija učitelja 7. Učitelj/razrednik raziskovalec lastne prakse
a. Raziskovalno spremljanje vodenja razreda b. Vrednotenje vodenja razreda
c. Učitelj športne vzgoje kot razrednik. 8. Spremljava, preverjanje,
vrednotenje, ocenjevanje in standardi znanja a. Analiza učnih ur b. Kriteriji
ocenjevanja c. Standardi znanja in individualni standardi znanja; Pričakovana
raven sposobnosti in znanja d. Samorefleksija dela 9. Posebnosti vodenja
procesa pri predmetu športne vzgoje/športa a. Opravičevanje pri športni vzgoji
b. Šolsa šortna dokumentacija (Pridobivanje pisnih soglasij – izvedba
športno-vzgojnega kartona) c. Upoštevanje hišnega reda in varnostnih načel
d. Ukrepi pri kršenju šolskih pravil in varnostih tveganj